Articole LYL

Acasa ArticoleCerealele si gramineele Cerealele si gramineele

Cerealele si gramineele

Sunt bogate in fibre, vitamine si minerale

Daca in meniul tau intra orezul si pastele fainoase, incearca sa le variezi.

Ce contin?
Unele graminee ofera un aport de proteine vegetale, fiind de asemenea bogate in fibra si carbohidrati complecsi. Mai contin si multe vitamine din complexul B si minerale esentiale.

Recomandare
Cumpara cantitati mici, asigurandu-te astfel de o calitate corespunzatoare. In general, magazinele cu dever mare comercializeaza boabe mai proaspete. Pe langa soiurile de mai jos, vei mai vedea pe rafturi si cereala africana si sorg, doua specii de mei, precum si alacul, o ruda a graului. Secara si triticala, un hibrid obtinut prin incrucisarea graului cu secara, se gasesc in general doar sub forma de faina.

Ce este indicat?
Gramineele integrale se digera incet si au un efect mai redus asupra nivelului de glucide din sange, spre deosebire de cele prelucrate si rafinate.

Ce nu este indicat?
Nu cumpara graminee vandute in recipiente neacoperite. Expunerea la caldura si lumina soarelui poate cauza pierderea substantelor nutritive.

Cantitate
1 cana

 Calorii

 Coles-terol
mg

Sodiu
mg

Total grasimi
g

Acizi grasi saturati
g

Proteine
g

Carbohidrati
g

Fibre
g

Glucide
g

Malai

110

0

11

1.14

0.2

1

23

2.1

0

Boabe sau fulgi

145

0

0

0.5

0

3

31

0.5

0.2

Bob de mei

207

0

3

1.7

0.3

6

41

2.2

0.7

Quinoa

159

0

9

2.5

0.3

6

29

2.5

0

Boabe de hrisca

155

0

7

1

0

6

33

4.5

2.2



Articol vizualizat de 1919 ori, incepand cu 28 Ianuarie 2010, ora 17.42

e-Mail Y!Messenger Digg StumbleUpon Delicious Favorite


 Inapoi
 
89234 vizitatori (incepand cu 1 Octombrie 2008)
Site optimizat pentru Internet Explorer 7 si Mozilla Firefox 2 la o rezolutie de minim 1024x768 pixeli.

promovat si listat in directoarele web
  Smarty Web Director